Thaimassagesalonger – bordeller?

DN.se läser jag att rättegången mot en misstänkt koppleriliga idag avslutades. Personerna anklagades för att ha organiserat prostitution på fem thaimassagesalonger i och omkring Stockholm.

Eftersom jag bor inne i stan går jag ofta förbi något av alla ställen som har thaimassage och jag undrar ofta om det verkligen är seriöst menat, att de bara ger vanlig masage.  Jag har många gånger undrat om det inte är så att det döljer sig något annat bakom, som till exempel prostitution. Sen har jag tänkt att det är hemskt att jag associerat alla thaimassörer eller thaimassagesalonger med prostitution. Tyvärr så visar ju denna rättegång att det har hänt och jag tror inte att de är de ända salongerna. Det gör att jag kommer tänka mig för en gång extra innan jag går in och betalar för massage på någon av alla thaimassagesalonger. Det är egentligen fruktansvärt att jag ska behöva tänka så och jag som kvinna blir nog inte erbjuden någon annat men jag vill inte riskera något eller stödja denna typ av verksamhet. Prostitution är faktiskt inget annat än människohandel, en människa som köper sexuella tjänster av en annan. En människa som oftast inte frivilligt säljer dessa tjänster.

Kommentera

