Findus Fisk med mandel

I närheten av där jag bor finns det en liten ICA affär, den har allt det där man kan behöva. Idag var jag ute efter middagsmat och gick ner för att se vad jag kunde hitta. Då jag inte orkar laga mat blev det en Fisk med mandel från Findus. På kyldörren stog det att det var Veckans klipp så priset var sänkt från 34:90 till 24:90. Det var ju inte helt fel. När jag hade betalat kollade jag kvittot och såg att jag hade betalat 34:90. Jag frågade killen i kassan om det och han hänvisade mig till Charkdisken. Där pratade jag med en trevlig tjej som fixade till det hela och jag fick tillbaka mellanskillnaden. Dock berättade hon att det inte var den varan, att den varan som var Veckan klipp inte ens fanns i sortimentet. Jag kände mig lite dum och sa att jag inte läst så nog på lappen, hon svarade att det inte var mitt fel utan att det var fel av den person i personalen som satt upp en lapp om en vara de inte har. Hon har ju faktisk rätt i det.

Det som får mig att fundera är just det, hur tänker man som anställd om man sätter upp en annonslapp om en vara som inte finns. Tittar man inte i hyllan innan man sätter upp lappen?

Kommentera

