Lunch på Vapiano

Mamma och jag tog en promenad ner till Gamla stan. Jag ville gå förbi Storkyrkan och hämta ett program till kyrkans föreläsningar under Pride. Så vi gick mer eller mindre raka vägen ner till Storkyrkan och hämtade programet. Sen var det dags för lunch och vi tittade runt lite och funderade. Till slut bestämde vi oss för Vapiano ner vid tunnelbanan i Gamla Stan. Vapiano serverar pasta, pizza och så lite sallader och antipasto. Både mamma och jag beställde spagetti med olivolja och vitlök, Pasta Aglio e Olio. Det var mycket gott. Sen bestämde vi oss också för varsin efterrätt, för mammas del blev det Panna Cotta och jag tog deras tips, en yoghurt med mascarpone, lime och kokosflingor. Dock var det Panna Cottan som var god, min efterrätt smakade mest syrlig kokos.

På det hela taget var det en trevlig restaurang och det var skönt att få en ordentlig promenad. Vi tog dock bussen hem.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Bernhard
    Jul 15, 2009 @ 20:01:31

    Oh, min syster rekommenderade det stället en gång; men tyvärr var vi lite för långt bort för att hinna dit bort och käka där just då. Man får väl prova själv nån dag. ^^

    Gilla

    Svara

  2. Sofie
    Jul 15, 2009 @ 20:55:27

    Det tycker jag, helt klart att rekommendera. Finns ju en i Gamla Stan och en vid Stureplan.

    Gilla

    Svara

Kommentera

