En cider blev två blev tre blev fyra :-)

Idag skulle jag först träffa en gammal vän från Jönköpingstiden som kommer från Australien för att sedan träffa en god vän för en fika på Chokladkoppen. Efter mycket om och men hittade min australiensiska vän och jag varandra på Slussen. Vi skulle även möta upp ett par andra vänner till honom. Allt som allt var vi till slut  fem personer. Vi gick ner till Gamla Stan och landade på Engelen. Där slog vi oss ner och det beställdes in mat och öl, enbart cider för min del.

Vid 14-tiden när jag skulle träffa min goda vän dök hon upp och slog sig ner en stund. Vi gick sedan vidare, ensamma till Chokladkoppen för en fika. Då vi båda var hungriga så blev det lite mat. Jag gillar verkligen Chokladkoppen men så här i turistsäsong blir det lätt lite trångt. Så när vi var klara tog vi en promenad ner till Victoria och där blev det inte bara en utan tre cider. Älsklingen hann även dyka upp och det pratades om mer mat och även mer sprit. Än en gång förflyttade vi oss och denna gång tillbaka till Gamla Stan och Torget. Där blev det lite mat och en drink, sen sa både huvud och kropp ifrån. Efter en hel del prat och skratt bar det av hemmåt och nu sitter jag uppkrypen i soffan framför datorn.

Tack vänner för en underbar söndag. 🙂

Kommentera

