Film: Terminator Salvation

I torsdag såg jag Terminator Salvation. Jag ville gärna se filmen och såg fram emot det men när filmen började insåg jag att jag visste ingenting om den. Dessutom kom jag inte ihåg speciellt mycket från de tre tidigare filmerna. Så det tog ett tag innan jag fick storyn på plats. Filmen var helt ok och den är definitivt upplagd för en femte film. När? Troligen inte så snart men jag är ganska övertygad om att det blir en till. Än är inte äventyret över för John Connor.

Vad tyckte jag om filmen då? Som sagt, den var helt ok. Inte vad jag hade förväntat mig. Personligen tycker jag att man bör ha kolla på de tidigare tre filmerna när man ser denna. Det är definitivt en uppföljare och storyn blir bara än mer komplicerad. Om det är till det bättre vet jag inte. Det är inget fel på filmen men det känns lite överdrivet att dem lägger upp för ytterligare en uppföljare. Fast jag kan ju ha fel…

Kommentera

