Midsommartrafiken och Midsommarvädret

Sitter och tittar på TV4s Nyhetsmorgon och de pratar om alla Midsommarfirare, anledningen är att idag är den stora resdagen ut på landet och i landet. *ler* Själv var det meningen att jag också skulle åka ut i landet och fira Midsommar idag. Fast jag är rätt glad att jag inte ska åka idag, om vi trots allt gör det tror jag allt att det får bli efter 18-19 ikväll då det tydligen borde lugnat ner sig lite.

Den andra stora frågan inför Midsommar är vädret, nu har jag hört att det ska bli soligt och fint i söder och norr men inte i mellersta Sverige. Det betyder att det blir regningt och trist i Stockholm. Så jag får verkligen överväga om det inte är läge att lämna stan i helgen.

Glad Midsommar!

Kommentera

