Framtiden ser ljus ut…

Nu har jag fått det besked jag har väntat på. Jag har fått nytt jobb och flyttar därmed söderöver. Nej, jag har inte ändrat mig. Jag tänker fortfarande bli präst men då CSN bara beviljar studiemedel i 6 år och jag redan pluggar i flera år så behöver jag jobba under resten av studietiden. Så nu i juli börjar jag som behandlingsassistent på ett behandlingshem nere i Småland. Samtidigt kommer jag att läsa klart min teol.kand och därmed fortsätta mina präststudier. Bostadsorten blir antingen mitt ute på Östgötaslätten eller nere i Sävsjökommun. Vi får se, till att börja med kommer jag iaf att bo hos goda vänner.

Det trodde ni inte, att jag skulle flytta ut på landet. Inbiten Stockholmare som jag är 😉

Kommentera

