Ny tatuering – kristen symbol

Jag har funderat på en ny tatuering, en kristen symbol. Den jag framförallt tänker på är fisken. Fisken användes redan av de första kristna som eett hemligt tecken då de var förföljda. Symboliken ligger i de första bokstäverna i Ieosus Christos Theous Yios Soter (ICHTHUS) vilket betyder just fisk. Meningen är på grekiska och betyder, Jesus Kristus, Guds son, Räddaren.

Jag tänker mig symbolen i färg, i en skala från blått till lila. Däremot vet jag inte riktigt var jag ska placera tatueringen. Men jag har ett tag på mig, tänkte ge mig själv tatueringen present den dag jag prästvigs 🙂

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Cecilia
    Maj 31, 2009 @ 18:55:23

    Har själv tänkt på en sådan men bestämt mig för Kärlekens Lov istället: Och störst av allt är kärleken =) vilka kritna nördar vi e 😉
    Kram

    Gilla

    Svara

Kommentera

