Reklam

Jag har inga problem med att reklam, det kan till och med vara roligt. En snygg reklamannons, en kul reklamfilm. Eller? Är reklam verkligen roligt? På sistone tycker jag att reklamen har blivit sämre, i alla fall TV-reklamen. Det är som reklamen för Soda Stream när den lilla pojken är helt övertygad om att hans mamma trollar. Eller reklamen för Trygg Hansa med killen som gör något eget stunt eller vad man ska kalla det för. Å så har vi ju ICA-reklamen, den är inte rolig längre. Speciellt inte när vi fått reklam för saker som analklåda och urinläckage. Behövs verkligen det?

Frågan är om det är meningen att reklam ska vara dålig, att den då fastnar och på något sätt lockar kunder. Jag är ingen expert så jag vet inte men jag skulle gärna vilja veta hur reklammakare tänker.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. joakim
    Maj 29, 2009 @ 22:13:31

    Mycket av reklam som är producerad utanför våra gränser är rätt korkad. Svensk reklam brukar vara lite mera intelligentare.

    Gilla

    Svara

Kommentera

