Hebreiska – Att tentaplugga

Det märks att det är länge sen jag läste språk, vet inte riktigt hur jag ska tentaplugga. Inte blir det bättre av att jag har en spärr emot att börja. Det finns mycket annat som jag måste ta tag i, PMet för den andra kursen, söka CSN för höstterminen, handla mat… *s* Ja, ni som pluggar eller har pluggat vet hur det är.

Det lustiga är att jag aldrig tidigare varit så nervös inför en tenta, det känns verkligen som om det här kommer leda till min första omtenta. Men man ska väll vara med om en omtenta i livet också. Tror att den största nervositeten är för att det är ett språk, något jag inte är så bra på. Tentan är den 6 juni så jag får ägna nästa vecka åt glosor och verb så kanske det löser sig.

Kommentera

