Att tyda drömmar

Jag drömmer väldigt mycket och oftast väldigt intensivt och färgstarkt. Många gånger liknar drömmarna varandra och jag tror att de försöker säga mig något. Det handlar ofta om hus och att jag letar efter något eller något, lika ofta drömmer jag att jag flyger, att jag flyger ovanför världen. Undrar vad dessa drömmar betyder?

Kan det vara att jag inte funnit mig själv? Kan det vara att jag letar efter svar? Att jag vill veta vad som kommer eller vad som har funnits? Att flyga tror jag handlar om att se allt utifrån eller kanske att känna sig utanför. Många funderingar och ibland kanske så få svar…

Jag har funderat en hel del på det där med drömtydning och att det finns en tydlig symbolik i drömmar. Som att död betyder att någon eller något föds på nytt osv. Jag är inte helt säker på att det är såå lätt att tyda drömmar, tror mer att drömmar betyder något för den som drömmer och att den säger något om hans eller hennes liv.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.