Spärrvaktsutbildning Dag 2

Så, då var dag två avklarad. Idag var det repetition av zoner, taxor och biljetter. Sen gick vi över till att prata om stationerna, tågen och framförallt om tjänsten som spärrvakt. Imorgon är det dags för praktik och jag ska göra min första praktik på station Stadion imorgon eftermiddag/kväll. Det ska bli lite intressant att få se hur det faktiskt går till, speciellt eftersom det var svårt att få grepp om det man egentligen när vi bara pratade om det.

Annars känner jag mig trött och jag tror att det beror på att det är ansträngande att sitta och lyssna så många timmar. Dessutom var det både varmt och dålig luft i lokalen. Det jag mest ser fram emot är att vi ska göra något annat imorgon än att sitta och lyssna.

Kommentera

