Bolero – Klarabergsgatan 25

Efter utbildningen idag så skulle jag till mitt platskontor och hämta upp uniform, passerkort och nycklar. När jag var klar träffade jag upp en god vän för en fika. Vi träffades på Bolero uppe på Klarabergsgatan, mittemot Åhléns. Eftersom jag inte ätit på ett par timmar bestämde jag mig för att göra det, det blev en BBQ Clubsandwich. Det var en smörgås med kycklingröra som serverades med avokado och pommes. När min smörgås väl kom var det utan pommes, däremot fick bordet bredvid en massa pommes. Jag anade att något gått snett och frågade efter mina pommes. Myckt riktigt, de kom och bad om ursäkt och skyllde på strul i köket. Smörgåsen var dock mycket god och det gjorde inte så mycket attdet saknades pommes, dock fick jag dem efter en stund. Dessutom bjöd de mig på en te och min vän på en extra latte, han hade redan druckit en med sin paj. Så jag gick och köpte en bit paj till mitt te. Mycket smarrigt med hallonpaj med bär och vaniljvisp.

Sen kunde jag åka hem mätt och belåten, dessutom hade jag fått prata av mig en stund.

Kommentera

