Att komma i tid

Jag är sån som person att jag alltid kommer i tid, eller jag försöker iaf och visst händer det att även jag är sen. Dock inte speciellt ofta. Imorgon börjar utbildningen till spärrvakt och en sak min blivande arbetsgivare hela tiden poängterar är hur viktigt det är att komma i tid. Självklart är det viktigt, speciellt när man jobbar skift och den som väntar på avlösning vill komma hem. Däremot har allt prata om att komma i tid gjort mig nervös, vi börjar kl 9:00 imorgon och jag ska från Skanstull till Gullmarsplan. Alltså inte en lång resväg. Jag kollade på www.sl.se och konstaterade att jag kan ta Buss 4 som kommer till Gullmarsplan 8:54 men jag vågar inte. Tänk om bussen är sen, tänk om jag kommer sent. Så jag har bestämt mig för att gå hemifrån 8:30 för att senast ta t-banan kl 8:43 och alltså vara i Gullmarsplan 8:46. Då är jag iaf i tid…så får vi se hur det går under resten av utbildningen. 😉

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Maj 23, 2009 @ 10:19:32

    lycka till på utbildningen
    kram mamma

    Gilla

    Svara

Kommentera

