Snart är det dags att rösta

Snart är det dags att gå till vallokalen. Den 7 juni är det val till Europa Parlamentet. Tänker du rösta?

Jag tänker iaf göra det, Europa Parlamentet kanske känns avlägset för oss svenskar och det kanske känns som om vår röst inte kan ändra något. Men så är det inte. Din röst till Europa Parlamentet är minst lika viktigt som din röst till Riksdagen. Så rösta den 7 juni. Om du inte har tid den dagen eller tror att du kommer glömma det, kan du förtidsrösta från den 20 maj. Läs mer på Valmyndigheten och glöm inte att rösta. Din röstsedel kommer i brevlådan nu de närmsta dagarna.

För mig är det viktigt att utnyttja min demokratiska rättighet och uppfylla min demokratiska skyldighet. Rösta den 7 juni.

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Louise
    Maj 14, 2009 @ 09:50:46

    Jag ska rösta! Men jag måste förtidsrösta för jag är bortrest den 7 juni. Frågan är nu om man ska lägga sin röst på FI eller V… 🙂

    Gilla

    Svara

  2. Annika
    Maj 14, 2009 @ 20:29:40

    jag ska jobba utanför ‘vår’ vallokal på valdagen och dela ut valsedalar för det parti jag ska rösta på (PP)

    Gilla

    Svara

Kommentera

