Drogtest

Idag har jag varit och drogtestats på FeelGood, anledningen är att min blivande arbetsgivare kräver det. Jag har aldrig tidigare blivit drogtestad och det var helt klart en upplevelse. Först blev jag invisad på sköterskans rum för att där visa legitimation och skriva under ett formulär med mina personuppgifter. Sedan fick jag blåsa i en alcolmeter. Efter det gick vi till en toalett och där tog hon fram en mugg till mig att kissa i. Min första tanke var att jag var tvungen att kissa framför henne men som tur var behövde jag inte det. Däremot blev jag ombedd att tvätta händerna, utan tvål. Sen plomberade hon toaletten, jag fick inte spola efter besöket. Sedan blomberade hon handfatet, jag fick inte tvätta händerna på en gång efter besöket. Efter det gick hon ut och jag fick göra det jag skulle, alltså kissa i den lilla burken. När jag var klar skulle jag knacka på dörren och hon kom in igen. Då var det dags att hölla över urinen i provrör vilka sedan promberades. Under tiden fick jag tvätta händerna med tvål. Sen skulle jag kontrollera koden på provrören mot min kontrollkod och sedan skriva på ytterligare en försäkran. Avslutningsvis skulle jag uppge eventuella mediciner den senaste veckan.

Hm, det var helt klart en upplevelse *s*

Kommentera

