Att söka Sommarjobb

Eftersom jag är student har jag ingen försörjning under sommaren och sommaren närmar sig med stormsteg. Jag har tänkte en del på det och insåg för ett tag sen att det är dags att söka ett sommarjobb. Egentligen vill jag ha ett sommarjobb som sträcker sig in i höst, det ultimata vore ett deltidsjobb som börjar nu till sommaren och som sen löpper på. Mitt stora problem är nämligen att jag inte har mer än 22 veckor kvar med CSN men ca 40 veckor av studier. Ekonomiskt går det inte riktigt ihop.

Däremot har jag märkt att det inte är lätt att få varken ett sommarjobb eller ett extrajobb på längre tid. Igår var jag på mitt första informationsmöte inför ett potentiellt extrajobb. Jag ska tillbaka på en intervju på tisdag, så håll tummarna för mig.

Tänkt att vi är så beroende av pengar, det allra skönaste vore om jag kunde få ha sommarlov. Traditionellt sommarlov som när man var barn. Då skulle jag ta det lugnt, läsa en massa böcker och bara ta hand om mig själv. Men som sagt, verkligheten är inte så enkel.

Kommentera

