Referenser

Snart går ansökningstiden för Svenska Kyrkans grundkurs ut och jag har bara en sak kvar innan jag kan göra klart min ansökan. Den saken är referenser, min första referens är klar men min andra har jag gått och funderat på. Jag tycker det är svårt med referenser, man ska fundera ut en person som man litar på och som kan ge en bra referenser, sen ska man ringa och fråga och slutligen ska personen säga ja. Det låter kanske inte så avancerat men det skapar oro för mig. Så nu sitter jag här med en nästan färdig ansökan och undrar vem jag ska fråga om en referens. I detta fall funderar jag mest på om det ska vara en kyrlig referens till eller en yrkesrelaterad. Dock har jag inte så mycket tid kvar så det är dags att bestämma sig.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Helena
    Apr 05, 2009 @ 22:03:56

    Måste man ha referenser till grundkursen? Det tycker jag låter snurrigt! Är inte det bara en ”vanlig” högskolekurs? Ska du läsa den i höst? Jag tror inte att det blir några problem, kanske känner du nån präst som kan lägga ett gott ord för dig, eller har nån gammal lärare som kan intyga att du är en hyvens kvinna 😉 Jag kan vittna om dina likheter med Den barmhärtige Samariern om det skulle behövas!
    Allt gott
    Helena

    Gilla

    Svara

  2. Sofie
    Apr 06, 2009 @ 07:37:41

    Jupp, man måste ju det. Jag tror precis som du säger att det löser sig. 🙂

    Gilla

    Svara

Kommentera

