Trötter *gäsp*

Idag är jag ordentligt trött, har inte sovit ordentligt på ett par nätter. I lördags kom jag i säng sent och låg dessutom och läste. Var på loppis på dan på Norska kyrkan och blev rekommenderad att köpa och läsa Älskaren av Marguerite Duras. Det gjorde jag och den började jag att läsa sent på lördagskvällen. Boken är väldigt annorlunda och ganska tragisk men jag fastnade. Innan jag släckte passade jag på att ställa fram klockan så helt plötsligt var det väldigt sent. Dessutom skulle jag upp tidigt för att gå på gudstjänst på söndagen. Igår var det fullt upp med gudstjänst och träffa en gammal kompis. Sen fortsatte jag att läsa på busen på vägen hem. Dock hann jag inte läsa klart boken, hade cirka 10 sidorn kvar. Så när jag gick och la mig vid 22-tiden igår så läste jag klart boken. Jupp, det gick fort men boken är bara på lite över 100 sidor. Den var helt klart läsvärd, dock är det en tragisk men ändå vacker kärlekshistoria. Jag tror iofs inte att det är boken som gjort att jag haft svårt att sova. Det är nog något annat.

Snart är det vattengympa och sen blir det nog till att vila en stund på dagen. Ikväll är det andra gången av samtals- och studiegruppen En väg till livsmod och tilli.

Kommentera

